WIADOMOŚCI

Ecclestone proponuje mistrzowskie podwozia małym ekipom
Ecclestone proponuje mistrzowskie podwozia małym ekipom
Im bliżej nowego sezonu tym bardziej aktywny w mediach staje się Bernie Ecclestone. Tym razem ekscentryczny Brytyjczyk podzielił się swoim pomysłem wdrożenia w F1 „klienckich bolidów” [ang. customer car] dla najsłabszych zespołów.
baner_rbr_v3.jpg
Pomysł od wielu lat jest bojkotowany przez niektóre zespoły, a aktualnie regulamin F1 wymaga, aby ekipa startująca w mistrzostwach świata była samodzielnym konstruktorem swojego podwozia.

Ecclestone czerpiąc doświadczenie z ostatnich trzech lat, kiedy to do drzwi F1 zapukały nowe zespoły, stwierdził, że sport powinien pomóc debiutantom i pozwolić im przez pierwsze trzy lata startów korzystać właśnie z zakupionych od czołowych zespołów, ubiegłorocznych podwozi.

„Jeżeli obniżymy konieczność wydatków, potrzebnych na bycie konkurencyjnymi, oni [małe zespoły] mogą stać się konkurencyjne” wyjaśniał Ecclestone w wywiadzie dla Sky Sports. „Musimy więc im to umożliwić- musimy znaleźć na to sposób.”

„To co proponuję to być może, pozwolić ekipom z dołu stawki jeździć ubiegłorocznymi bolidami innych konstruktorów.”

„Tak więc jeden z wymienionych przez Ciebie zespołów [HRT i Marussia] mógłby jeździć ubiegłorocznym McLarenem, a drugi Red Bullem przez trzy lata, do czasu gdy staną na nogi i wtedy będą musieli stać się konstruktorami.”

„Chodzi o to, aby nie było potrzeby obniżania kosztów, aby odpowiadało to ludziom, którzy nie mogą sobie pozwolić na wydawanie tylu pieniędzy [co większe zespoły]” dodawał. „Trzeba upewnić się, że regulaminy nie będą im dodatkowo szkodzić.”

Ecclestone w swoim pomyśle zapomniał jedynie, że w szybkim świecie Formuły 1 regulaminy techniczne i wytyczne dotyczące projektowania nowych aut zmieniają się z roku na rok, więc używanie ubiegłorocznej konstrukcji w roku bieżącym często nie jest możliwe.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

18 KOMENTARZY
avatar
ravek29

07.03.2012 10:56

0

Boże, jaka bzdura!!!! Może jeszcze Berni otworzy wypożyczalnię bolidów F1???


avatar
mateos4

07.03.2012 11:00

0

Akurat ten pomysł nie jest sam w sobie zły, tylko niemożliwy do zrealizowania


avatar
czesteriks

07.03.2012 11:01

0

Ferrari tworzy zespół juniorski i kupuje nadwozie od RBR by poznać ich tajemnice - czy to ma jakiś sens?


avatar
Jacko

07.03.2012 11:10

0

Skoro narzekamy na różne przesadzone ograniczenia regulaminowe, to również i to ograniczenie nie powinno się nam podobać ;) Jeżeli RBR ma ochotę sprzedać Ferrari swój stary bolid, to dlaczego niby nie? Nie powinno być oczywiście takiego obowiązku, ale pełna dowolność zespołów. To oni włożyli masę pieniędzy w stworzenie bolidu, zespołu i marki, wieć powinni swobodnie decydować co z tym zrobić.


avatar
skubie

07.03.2012 11:54

0

kurcze z wiekiem ma coraz gorzej :D


avatar
Blaz

07.03.2012 11:58

0

Rozumiem pomysł jakiegoś homologowanego podwozia produkowanego na zamówienie FIAprzez firmę X ,które biedniejsze zespoły mogły by wykorzystywać ale kupowanie starszych konstrukcji innych zespołów jest niedorzeczne.


avatar
arvac44

07.03.2012 13:11

0

Gość powinien zmienić dyscyplinę i zająć sie twórczościa kabaretową - co nie powie jest tak głupie, ze aż śmieszne...


avatar
sliwa007

07.03.2012 13:38

0

Niech sobie idą do GP2 jak nie mają kasy, doświadczenia i zaplecza technicznego...


avatar
ULTR93

07.03.2012 14:33

0

@ 4. Jacko w artykule mowa jest o zespołach z końca stawki, czyli HRT i Marussia. Nikt nie mówił, że Ferrari jest na końcu stawki.! Kłania się czytanie ze zrozumieniem. A tak nawiasem mówiąc Bernie powinien oddać tą posadę osobie młodszej, bardziej kreatywnej i nie wymyślającej takich głupot. F1 to dziedzina sportu, w której tworzy się samemu konstrukcję bolidu, by wygrywać, a nie kupuje się gotowej od innego zespołu.


avatar
M.Schumacher

07.03.2012 15:14

0

@9 ale tam wcześniej ktoś wspomniał o juniorskim zespole ferrari. Sceneria Ferrari Marlboro absolutnie nie jest zespołem z końca stawki. :)


avatar
M.Schumacher

07.03.2012 15:15

0

*Scuderia oczywiście :D jak się pisze z telefonu to takie bzdury wychodzą


avatar
krzysiek000

07.03.2012 16:23

0

9. ULTR93 Oskarżasz innych o brak czytania ze zrozumieniem, samemu nie do końca wiedząc o co chodziło autorowi... Tutaj chodzi, że np. taki McLaren mogłoby kupić Marussię i dzięki temu mieć dostęp do podwozia Red Bulla.


avatar
rokosowski

07.03.2012 16:57

0

@9 "F1 to dziedzina sportu, w której tworzy się samemu konstrukcję bolidu, by wygrywać, a nie kupuje się gotowej od innego zespołu." taaa a to niby dlaczego? bo ty tak powiedziałeś? kiedyś takie sytuacje były normalne, wiele zespołów korzystało z kupionego sprzętu, choćby tyrrell albo williams który zaczynał w 1969 roku właśnie kupionym brabhamem bt29, to bardzo dobry pomysł tylko wątpię czy najlepsze zespoły się na to zgodzą


avatar
Jaahquubel

07.03.2012 17:15

0

Co innego zacząć od kupionego podwozia, a co innego mieć fory przez 3 lata. To już lepiej im sypnąć trochę kasy na ludzi, którzy to podwozie sami zrobią.


avatar
F1fan21

07.03.2012 17:31

0

Oj ludzie wy chyba nie wiecie co Bernie zrobił dla Formuły 1... A co do tego pomysłu nie sądzę aby był właściwy. To jest kwestia chęci i dobrych ludzi. Catherham dołączył do F1 w tym samym czasie co HRT i Marussia. A już w tym sezonie prawdopodobnie będą w środku stawki podczas gdy HRT nie robi nic w tym kierunku(może robią, ale nic nie widac i nie słychac). To samo z Marussią


avatar
fanAlonso=pziom

07.03.2012 17:40

0

haha hehe przecież bodajże od 2009 roku czyli początku anomalii wyglądu bolidów F1 wprowadzili przepis że każdy zespół musi sam zaprojektowac auto i podwozie itp. i STR nie mogło już wtedy korzystac z RBR więc teraz jest im trudniej dogonic zespół hornera chociaż od kierowców torro rosso oczekuje się zwycięzania niemal bo jak nie to zastąpi cię lepszy model naprawdę posłużę się stwierdzeniem JPM z popredniego newsa - ŚMIECHU WARTE - tak samo było z testami zakozali ich w trakcie sezonu a potem zaczęli przebąkiwac że jednak by się przydały teraz jest tak z zespołami klienckimi ale jak banda patałachów rządzi na górze to czemu się dziwic


avatar
ULTR93

07.03.2012 19:15

0

Mimo tego to i tak jest nie fair. Po to zespoły zatrudniają konstruktorów żeby tworzyli bolid dla tego włąśnie zespołu, a nie żeby później ich ciężką pracę sprzedać jakiemuś kiepskiemu zespołowi na końcu stawki.


avatar
darecky3

07.03.2012 20:07

0

15. F1fan21, juz sam nie wiem kto jest smiesniejszy, Ty czy Bernie. Catherham prawdopodobnie bedzie w srodku stawki...hahahahahahaha. Pewnie w polowie sezonu znowu sie zblizy jak w ostatnim sezonie. Lotus nie zrobil postepu tylko srodek stawki tak zdziadzial ze Lotus juz zaczal je lykac. W tym sezonie bedzie podobnie. Sauber, Williams i STR odpusci w polowie i znowu Catherham sie zblizy a reszta bedzie bila brawa jaki to progres zrobili, ....dobre, usmialem sie


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu